Hipospadias

24 Şubat 2022

Hipospadias Ne Demek?

Bahsedilen bu hastalıkta erkek bebeklerin anne karnında ilk üç ay içerisinde bazı anormallikler tespit edilir. Peniste idrar çıkış noktasının normal şartlarda uç kısımda yer alması gerekirken yerinin daha geride ve farlı alanda bulunmasıdır. Bu noktada idrar yolunun da oluşmadığı gözlemlenir.

Hipospadias Ameliyatı Ne Demek?

Cerrahi müdahale Hipospadias hastalığı için en sık tercih edilen yöntemlerden birisidir. Çünkü hastanın idrar çıkışından, ereksiyon vaktine kadar ciddi bir sorun yaşadığı görülür. Kişinin çocukluktan yaşattığı zorluk yetişkinlikte daha büyük problem yaratacaktır. Ameliyat ile oluşmamış idrar yolu ve yanlış alandaki idrar çıkış noktası için çözüm üretilir.

Çocuklarda ve Yetişkinlerde Hipospadias Ameliyatı

Hastalıkta erken teşhis kadar erken müdahale büyük önem taşır. Günlük hayatta bile ciddi etkileri bulunması çocukken ameliyat yapılmasının önemini ortaya koyar. Fakat çocukken ameliyat olmayan kişilerin yetişkin dönemlerinde de cerrahi müdahale tercih etmesi muhtemeldir. Zira bu hastalığın farklı belirtileri vardır.

Kişinin doğuştan yarı sünnetli doğması, idrar çıkış noktasının normale nazaran daha geride olması, ereksiyon oluştuğunda penisin aşağı doğru dönmesi vs. Hipospadias belirtileri arasında yer alır. Yapılacak ameliyat bahsedilen bu semptomların ortadan kaldırılmasında etkili olacak bir unsurdur.

Hipospadias Ameliyatı Olmazsa Ne Olur?

Cerrahi müdahale tercih edilmediği müddetçe semptom olarak belirtilen durumlar sürekli olarak gerçekleşmeye devam eder. Özellikle idrar yapmak hasta için büyük bir sorun haline gelecektir. Bu aşamada kişinin ameliyat olmadığı şartlarda sorunlarını hayat boyu yaşadığı görülecektir.

Hipospadias Ameliyatı Ücreti Ne Kadar?

Hipospadias ameliyatı ücreti; işlemi yapacak cerrahın bilinirliği, ameliyatın zorluğu, hastane ya da kliniğin bulunduğu şehre varana kadar değişiklik gösterir. Şartlar değerlendirilerek karar verilen cerrahtan konu hakkında net bilgi alınabilir. Zira internette yazan fiyatlar çoğu zaman gerçekliği yansıtmamakla birlikte yanlış bilgi yayılmasına sebep olur.

ÖZET BİLGİ

Hipospadias, erkek çocuklarda görülen idrar çıkış noktasında görülen bir hastalıktır. Bu hastalık, 300 doğumda 1 görülmektedir. Kadınlarda ve kız çocuklarında görülme olasılığı yoktur. Erkeklere özel bir hastalık olarak günümüzde görülmektedir. Bu hastalığın ortadan kaldırılması amacıyla cerrahi müdahale yapılması şarttır. Hipospadias Ne Demek? Bahsedilen bu hastalıkta erkek bebeklerin anne karnında ilk üç ay içerisinde bazı anormallikler… Okumaya devam et Hipospadias

Dr. Coşkun Erçel

Güzelliğinize Estetik Katın !

Daha Sağlıklı ve Güzel Hissetmek İçin.