Cilt Tümörleri

24 Şubat 2022

Cilt Tümörleri Nelerdir? Cilt Kanseri Çeşitleri Hangileri?

Tümörlerin türlerinden birisi olan cilt tümörü kendi içerisinde üçe ayrılmaktadır. Her bir türünün farklı yayılma ve ilerleme süreci bulunur. İlk türü olarak yassı hücreli tümör bulunuyor. Bu tür en sık görülenlerden birisidir. Güneş ışınlarına maruz kalma olasılığının artmasıyla birlikte yumru şeklinde vücudun herhangi bir alanında oluşabilir.

Cilt tümörleri arasında ikinci olarak bazal hücreli kanser bulunuyor. Bu kanser türü en sık görülen cilt kanserini temsil eder. Ciltte renk ve hassasiyet değişimi yaratır. Özellikle yaşlanmaya bağlı olarak ortaya çıkma sıklığı da artış gösterir. Açık renk tene sahip olanlarda daha sık ortaya çıktığı bilinmektedir.

Son olarak melanom, cilt kanseri arasında en nadir görülen fakat en tehlikeli türlerinden birisidir. Ciltte kahverengi ya da siyah rengiyle kendini belli eder. Özellikle açık ten rengindeki insanların zaman içerisinde benlerinde olan değişime bağlı olarak tespit edilebilir. Ölümcül olma riski fazladır bu yüzden cerrahi müdahale ile alınması gerekir.

Cilt Kanseri Belirtileri Neler?

Her hastalıkta olduğu gibi cilt tümörleri de belirli semptomlara sahiptir. Kanserin ortaya çıkmasında etkili olan durum da bu belirtiler kapsamında doktora başvurmaktan geçer. Genel belirtileri arasında özellikle açık renk tenli insanlarda koyu renkli lekelerin oluşması ve zamanla renginin değişmesidir. Bunun dışında ağrı, hassasiyet gibi durumlarda mevcuttur.

Melanom Cilt Kanseri Tedavisi için Cerrahi Müdahale

Kanser türleri ve kanserin yayılma durumuna bağlı olarak tedavi yöntemleri arasında cerrahi müdahale yapmak bulunur. Cerrahi müdahale özellikle kanserli kitlenin alınarak vücuttan uzaklaştırılması sağlanır. Yalnız, özellikle melanomun tekrarlanma olasılığı mevcuttur. Yine de kansere en net müdahale arasında cerrahi müdahalenin olduğunu bilmek gerekir.

Cerrahi müdahalenin alanında uzman doktorlar tarafından oldukça kritik ve detaylı gerçekleştirildiği bilinir. Cilt tümörleri ile ilgili sorunu bu şekilde atlatmak mümkündür.

ÖZET BİLGİ

Cilt tümörleri günümüzde en sık karşılaşılan sağlık problemleri arasında bulunuyor. Özellikle cildin yani derinin vücutta en çok alan kaplamasından ötürü yakalanma riski fazladır. Cilt kanseri ortaya çıkma sebeplerinin günümüzde artmasına bağlı olarak kanserin de görülme olasılığı artmaktadır. Diğer kanserlerde olduğu gibi cerrahi yöntem ile müdahale edilebilmektedir. Cilt Tümörleri Nelerdir? Cilt Kanseri Çeşitleri Hangileri? Tümörlerin türlerinden… Okumaya devam et Cilt Tümörleri

Dr. Coşkun Erçel

Güzelliğinize Estetik Katın !

Daha Sağlıklı ve Güzel Hissetmek İçin.